lørdag 26. februar 2011

Banankake

Sa her om dagen at jeg skulle legge ut oppskrift på banankake, men har hatt litt trøbbel med nettet di siste dagene. De driver å skal drennere utenfor her vi bor så har di klart å rive ned telefonboksen på veggen av huset så mistet internett. I går kom det to snille menn som egentlig var ferdig på jobb men syntes litt synd på oss som måtte sitte uten internett i helgen så di valgte å ta turen innom. så nå sitter vi her med midlertidig internett. men det er bedre en ingen internett så beklager vist det tar litt tid mellom innleggene mine.


Oppskrift på banankake med sjokoladebiter


4 egg
3 dl sukker
4 dl hvetemel
200g smeltet smør (blandes i melken)
1 dl melk
3 moste bananer ( jeg anbefaler et par ekstra vist man vil ha mer banan smak)
2 ts bakepulver
2 ts vaniljesukker
1 plate hakket kokesjokolade (jeg bruker mørk)


slik gjør du
bland egg og sukker til eggedosis. Bland det tørre og ha i vekselsvis med melk. ha i sjokoladen og bananer til slutt. Stekes på 180 grader, nederste riller i 40 min. Nok til en liten langpanne.


Sjokotopping
1 plate kokesjokolade
2 ss smeltet smør
0,5 dl fløte
1 ts vaniljesukker


Smelt sjokolade og smør sammen, ha i fløte. varm til kokepunktet. la stivne litt før den has på kald kake






sånn ble resultatet
-janne-

5 kommentarer:

Tommensgirl sa...

Mmmm.. den så god ut:) Får vel prøve å få lagd den en dag:)
Så flink du er:)
Klem

Maias Fabelaktige Verden sa...

Det så veldig godt ut, men jeg er ikke noe glad i banan... hmmm, men kanskje denne oppskriften må prøves, jeg kan jo regulere bananmengden... hihi!

Ønsker deg en super helg!

Forresten, er det bilde av barna dine på headeren, eller er det du og mannen som barn. Babyene på bildet er i alle fall sååå søte!

Klem

Mette sa...

Den såg veldig god ut ! !:)

livet på kvasseberget sa...

det så godt ut!! nam nam.

så koselig at du ville være med på min give away!

ha en fin søndag.

klem

Cathrine sa...

Den så god ut. :-)
Linda's bananmuffins er hvertfall gode, så da er nok denne kaka også :-D